۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۳۹۴۷۵
آیت الله عبداللهی با تجلیل از حماسه مردم در ۲۲ بهمن:

مردم دلبسته اسلام و انقلاب هستند| حضور مردم عزت و اقتدار ایران را ارتقا داد

مردم دلبسته اسلام و انقلاب هستند| حضور مردم عزت و اقتدار ایران را ارتقا داد
نماینده خبرگان با اشاره به پیام های حضور مردم برای مسؤولان و در صحنه جهانی تأکید کرد که باید ارزشهای اسلامی و انقلابی را به بیان مناسب، به نسلهای جدید منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین در درس خارج خود از حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و با اشاره به 63 سوره انفال گفت: اشاره آیه شریفه به این نکته کلیدی است که این خداست که تالیف بین قلوب می کند و اگر انسانها همه آنچه در زمین است را هزینه کنند موفق به تالیف بین قلوب نخواهند شد. اوست که حاکم غیر محکوم و غالب غیرمغلوب است. اوست که می داند کجا سبب ها را فراهم کند.

وی افزود: این آیه کریمه علاوه بر اینکه در زمان حضرات معصومین علیهم السلام مصادیقی داشته ولی امروز هم شاهد مصادیق بارزی از آن هستیم که از جمله آنها می توان به اجتماع پرشور و شعور ملت قهرمان ایران در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به خود خود در راهپیمایی مردم اصفهان اظهار داشت: در اصفهان سیل جمعیت راهپیمایی کننده که به سمت میدان امام در حرکت بودند به قدری بود که بنده در یکی از خیابانهای منتهی به میدان متوقف شدم و دیگر امکان حرکت نبود. تراکم جمعیت به نحوی بود که انسان را به یاد مطاف و کثرت جمعیت آنجا می انداخت. آنهم چه حضوری!! در بعضی از اجتماعات به صورت سنتی جمعیت قابل توجهی جمع می شوند اما آنچه که در جمعیت راهپیمایی کننده مشاهده می شد یک حضور واقعا مشتاقانه، آگاهانه و همراه با احساس وظیفه بود و گویا کوچک و بزرگ این جمع دارای پیامی هستند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که این یک فرصت بسیار عظیمی است که در طول تاریخ بی نظیر بوده است. قرآن حکایت می کند که مردم چه برخوردی با دعوت پیامبران داشتند. حضرت نوح(ع)، 950 سال پیامبری داشتند اما پاسخ مردم به دعوت ایشان چگونه بوده است؟ انبیای دیگر نیز سال ها مردم را دعوت الهی کردند اما مردم آن زمان چگونه بودند؟

آیت الله عبداللهی تأکید کرد: این یک نعمت بزرگ الهی است که در زمانی هستیم که برای انبیاء اولوالعزم هم پیش نیامده بود، الان مردم پیام رهبر دینی را دریافت می کنند و عکس العمل مشتاقانه و هوشمندانه نشان می دهند. این حضور پرشکوه پیامهای مختلفی به همراه خود دارد که در فضای بین المللی، اقتدار و عزت طلبی مردم ایران را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: ثانیا پیامی برای بعضی از مسؤولان دارد که چگونه است که در شرایطی که طرفهای غربی، ضعف و بدعهدی و رذالت خود را نشان دادند باز هم دم از مذاکره زده می شود و نقطه ضعف به دشمن نشان داده می دهند.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: ثالثا این حرکت پیامهایی برای حوزه علمیه دارد. وقتی مشاهده می کنیم که اقشار مختلف مردم حتی کسانی که بعضی از سلوکهای اجتماعی آنها مورد پسند ما نیست در این راهپیمایی حاضر می شوند و با قاطعیت از نظام و اسلام و انقلاب دفاع می کنند، باید توجه کنیم که مردم در سطوح مختلف دلبسته به این نظام و انقلاب هستند و اگر اختلافاتی وجود دارد به جهت این است که توجه به بعض مسائل وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بر ما لازم است که مردم را اقناع و ارزشهای دینی و اسلامی را به بیان مناسب، به نسلهای جدید منتقل کنیم؛ این مهم حضور در صحنه را می خواهد. حضرت امام از این سرمایه استفاده کرد و انقلاب را مدیریت کرد که این سرمایه همچنان باقیست.

محمد قمین
ارسال نظرات